מוזס במכתב לבנט: "אל תדחה את חופשת לג בעומר"

איתי גדסי 3 Comment on מוזס במכתב לבנט: "אל תדחה את חופשת לג בעומר"

ח"כ מוזס פנה לשר החינוך, התחבורה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה ובבקשה שלא לדחות את חופשת לג' בעומר ביום מחשש פגיעה בעולים מירונה • בקשתו ניצבת כנגד עמדת הרה"ר, הגר"ד לאו שעל פי בקשתו, חופשת לג' בעומר נדחתה מחשש לחילולי שבת ברחבי הארץ

פרוש ומוזס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מוזס שלח מכתבים דחופים אל שר החינוך, שר התחבורה, ומפכ"ל המשטרה בקריאה למנוע סכנה ופיקוח הנפש שיגרמו לציבור, באם תיוותר על כנה החלטת שר החינוך, על דחיית יום החופשה של ל"ג בעומר מיום ראשון י"ח אייר ליום שני.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס פנה אל שר החינוך וביקשו לשוב בו מההחלטה הבעייתית "כאחד המטפל בענייני מירון זה כעשור שנים וחצי, ברצוני ליידע אותך בדבר הסכנה ופיקוח הנפש העלולים להיווצר כתוצאה מהחלטתך. לדברי אנשי מקצוע במשרד התחבורה, קיום לימודים ביום ראשון י"ח אייר יגרור חסר של 30% – 40% בכמות האוטובוסים הנדרשים להסעת ההמונים למירון. המחסור החמור שיבוא לידי ביטוי בעיקר בשעות הבוקר, ייאלץ נוסעים רבים לדחות נסיעתם לשעות אחה"צ ולריכוז מספר נוסעים חסר תקדים, במספר שעות בודדות. הדבר יגרום בהכרח לקריסת מערך התחבורה והכבישים" אמר מוזס.

ח"כ מוזס מציין במכתבו כי ב-2014 החליט שר החינוך דאז שי פירון, את אותה ההחלטה, שגרמה לקריסה מסוכנת ובלתי נשלטת. אז, 60,000-70,000 איש, שהגיעו למירון רק בשעות אחה"צ בשל מחסור באוטובוסים בשעות הבוקר, ירדו מההר עם החשכה בבת אחת. הגדרות נפרצו, והציבור שעט על הכביש. המשטרה נאלצה להכניס כוחות עם פרשים, רבים נפצעו והמהומה הייתה איומה. "אני מבקש" פונה מוזס לבנט "בכל לשון של בקשה, בשל פיקוח נפש וצרכי הציבור. אנא, חזור בך מההחלטה והותר את יום ראשון, י"ח אייר כיום חופשה כפי שתוכנן מלכתחילה".

לשר התחבורה כתב ח"כ מוזס כי למהלך משמעות מרחיקת לכת לגבי הערכות משרדו למערך התחבורה הציבורית בל"ג בעומר "ובעצם, פירושו ביטול התכניות המקוריות והרס ההערכות המוקדמת" אמר מוזס תוך שהוא מצטט מדבריו של מר מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לפיהם מדובר בלמעלה מ 12 מיליון ₪ שירדו לטמיון. וכל זה בשל חוסר תיאום בין כל גורמי הממשלה. ח"כ מוזס דורש במכתבו התערבות מיידית של השר כדי למנוע את הכאוס הצפוי, ולסייע להחזרת המצב לקדמותו. "אני מצויים שבועיים לפני ל"ג בעומר" אמר והוסיף "הזמן קצר והמלאכה מרובה. כל שינוי/עיכוב, יפעלו לרעת הציבור ויימנעו מהאירוע הענק להתנהל בהצלחה" כתב מוזס לשר כץ.

מפכ"ל המשטרה קיבל אף הוא פנייה בהולה ודרישה להפעיל השפעתו על שר החינוך, כי יחזור בו מההחלטה הבעייתית "אדוני המפכ"ל, אנא, מפני שלום הציבור ופיקוח נפש, פנה בדחיפות אל שר החינוך שישוב בו מהחלטתו לדחיית החופשה. יצויין, כי הנני מטפל בענייני מירון זה למעלה מעשור שנים. הייתי ה"נחשון" שיצא עם הקריאה לציבור להשתמש אך ורק בתחבורה הציבורית. אצטער מאוד, אם בשנה זו, בשל המחסור באוטובוסים, יבחרו רבים להשתמש ברכבם הפרטי. כאמור, מדובר בפיקוח נפש ממש, ואבקש התערבותך בדחיפות".

נזכיר, כי עמדת הרב הראשי,הגר"ד לאו, שיש לדחות את חופשת לג' בעומר מחשש חילול שבת ברחבי הארץ. בעקבות פניתו של הרב הראשי, דחה השר בנט את החופשה אך כאמור, ח"כ מוזס, מבקש לבטל את דחיית החופשה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אני לא מבין מה פתאום נזכרו כולם לשנות את כל זה עכשיו? מה, זה הפתעה של"ג בעומר יוצא השנה במוצאי שבת? אם היו מתארגנים מראש, אז בסדר, אבל שלושה שבועות לפני ל"ג בעומר להגיד כזה- זה טירוף.
    יש הגיון בדחיית החופשה, אבל למה כל כך מאוחר????

    1. למה ככה השר עושה לנו דוחה את החופשות

  2. 2

    עוד פן בעניין הזה תחשבו על הגננות והמורות וכן הרעבס' והמורים שבגלל דחיית החופשה לא יוכלו לעלות למירון